olivial.blogg.se

ratatouille

Kategori:Allmänt

Strax ska jag slänga in en tvätt och sen ska jag kolla på Ratatouille :) 
 
Påtal om ratatouille, det är ju en fransk grönsaksröra. Och häromdagen såg jag på halv 8 hos mig, ni vet väl säkert vad det går ut på. Men det är ett gäng privatpersoner som bjuder på middag under en vecka och sen röstas det fram en vinnare. Då var det en som skulle göra basilikaparfait med jordgubbsratatouille! Och då tänker man ju basilikaglass med "jordgubbsröra" - asså tärnade jordgubbar typ, i kanske jordgubbssås. 
Men haha, han gjorde bara en jordgubbssås. 
Nu kanske jag är lite väl petig men det är stor skillnad på sås och röra haha. 
Eller i programmet Sveriges skönaste gårdar där dem gjorde en senapspesto. Problemet var ju att det varken innehöll pistagenötter eller ost... Tycker bara det är fett komiskt när man döper något till något, och man inte ens vet vad det är. 
 
Jag gjorde en svensk pesto igår på lektionen förresten :) "Presto"! Gjord på mandlar, persilja och prästost. Den blev jätte god! Kan slänga upp receptet här senare :) 
 
Puss! 
 
 
/ komikern

Kommentarer


Kommentera inlägget här: